domingo, 8 de diciembre de 2013

MANDELA. Dmp127.

Mandela és mort. Un home admirable. No explicaré la seva història, sobradament coneguda, però de totes les seves frases que aquests dies han inundat les xarxes socials, vull destacar-ne dues.

La primera, i per raons òbvies:

“L’educació és l’arma més poderosa que pots fer servir per a canviar el món”.

L’escull perquè com a professor i educador m’ho crec i això m’estimula a treballar amb il·lusió, generositat i compromís.

La segona:

“Mentre sortia per la porta cap a l’entrada que m’havia de conduir a la llibertat, sabia que si no deixava l’amargura i el meu odi darrera meu, continuaria a la presó”.

Aquesta l’escull perquè, al meu entendre, és on rau la grandesa de Mandela: malgrat la injustícia que va patir (25 anys com a presoner polític), va ser capaç de superar l’odi i treballar per construir una nova nació (de la qual va arribar a ser president) sense deixar lloc a la revenja.

En aquest moment del nostre país i de la nostra societat, crec que cal aprendre d’ell. Si no, l’admiració és vana i, potser, hipòcrita.

***************************

Mandela ha muerto. Un hombre admirable. No explicaré aquí su historia, sobradamente conocida, pero de todas sus frases, que estos días han inundado las redes sociales, quiero destacar dos.

La primera, y por razones obvias:

“La educación es el arma más poderosa que puedes usar para cambiar el mundo”.

La escojo porque como profesor y educador me lo creo y esto me estimula a trabajar con ilusión generosidad y compromiso.

La segunda:

“Mientras salía por la puerta hacia la entrada que me conduciría a la libertad, sabía que si no dejaba la amargura y el odio detrás de mí, seguiría en prisión”.

Ésta la escojo porque, a mi entender, es donde radica la grandeza de Mandela: a pesar de la injusticia que padeció (25 años en la cárcel como preso político), fue capaz de superar el odio y de trabajar por construir una nueva nación (de la que llegó a ser presidente) sin dejar lugar para la venganza.

En este momento de nuestro país y de nuestra sociedad, creo que tenemos que aprender de él. Si no, la admiración es vana y, tal vez, hipócrita.

No hay comentarios:

VISITES / VISITAS des de 19/06/2007