lunes, 26 de noviembre de 2012

POLÍTICA. Dmp86.


Ahir va ser dia d’eleccions. Segons diuen, les eleccions més importants en tota la vida de l’actual autonomia catalana, fet que queda demostrat en l’alt índex de participació (69’5%): mai havia votat tanta gent a unes eleccions autonòmiques catalanes.

El resultat ha deixat molt clar que cal el diàleg, que amb la imposició i les tesis maximalistes (d’una banda i una altra) no s’arriba enlloc. Però, més enllà de la realitat concreta, vull fer una reflexió general sobre l’interès que la política ha de desvetllar en els ciutadans.

És cert que la democràcia, en general, i la nostra, en particular, té molts aspectes a millorar. Però també ho és que, de moment, no hem estat capaços d’inventar un sistema millor. La recerca del bé comú (això cal que sigui la política) ens ha d’interessar a tots. Passar de la política no és possible. Com a molt, algú pot passar d’anar a votar, però això ja és una acció política.

Al segle IV abans de Crist, Aristòtil ho va deixar molt clar: “L’home és un animal polític”.



**********************************

Ayer fue día de elecciones. Según dicen, las elecciones más importantes en toda la vida de la actual autonomía catalana, hecho que queda demostrado en el alto índice de participación (69’5%): nunca había votado tanta gente en unas elecciones autonómicas catalanas.

El resultado ha dejado muy claro que es necesario el diálogo, que con la imposición y las tesis maximalistas (de un lado y otro) no se va a ninguna parte. Pero, más allá de la realidad concreta, quiero hacer una reflexión general sobre el interés que la política tiene que despertar en los ciudadanos.

Es cierto que la democracia, en general, y la nuestra, en particular, tiene muchos aspectos a mejorar. Pero también lo es que, de momento, no hemos sido capaces de inventar un sistema mejor. La búsqueda del bien común (eso tiene que ser la política) nos ha de interesar a todos. Pasar de la política no es posible. Como mucho, alguien puede pasar de ir a votar, pero eso ya es una acción política.

En el siglo IV antes de Cristo, Aristóteles lo dejó muy claro: “El hombre es un animal político”.

No hay comentarios:

VISITES / VISITAS des de 19/06/2007