martes, 26 de marzo de 2013

EL DOLOR. Dmp100.

Ja estem a la Setmana Santa. Les celebracions de la Passió i Mort de Jesús ens situen davant d’un dels grans misteris de la vida: el dolor i la mort. Una realitat que sovint se’ns fa incomprensible; més encara quan es tracta de l’injust sofriment d’un innocent.

No hem de justificar el dolor i cal que lluitem contra ell amb totes les nostres forces. No obstant, l’experiència ens diu que hi ha moments en què el dolor resulta inevitable. Llavors hem d’aprendre a acceptar-lo amb pau i serenor; el contrari, només afegeix més dolor al dolor.

La serenor, fins i tot en els moments més durs de la vida, fa que la felicitat sigui possible tot i aquests moments. És l’única victòria que en podem obtenir en aquest món quan ja hem fet tot el possible per evitar el dolor i no ho hem aconseguit. I n’hi ha una altra: posar-nos del costat d’aquells que pateixen, especialment dels més febles, dels innocents. La solidaritat i l’amor són la bufetada més gran que podem donar al dolor i la mort.

Des de la fe, a més, sempre ens queda l’esperança: després de l’hivern sempre ve la primavera, després de tot divendres sant sempre hi ha un diumenge de resurrecció. El dolor i la mort no han de tenir l’última paraula.

BONA PASQUA A TOTS!!!


******************************************************************


Ya estamos en la Semana Santa. Las celebraciones de la Pasión y Muerte de Jesús nos sitúan ante uno de los grandes misterios de la vida: el dolor y la muerte. Una realidad que a menudo se nos hace incomprensible; más aun cuando se trata del injusto sufrimiento de un inocente.

No hemos de justificar el dolor y tenemos que luchar contra él con todas nuestras fuerzas. No obstante, la experiencia nos dice que hay momentos en que el dolor resulta inevitable. Entonces, hemos de aprender a aceptarlo con paz y serenidad; lo contrario, sólo añade más dolor al dolor.

La serenidad, incluso en los momentos más duros de la vida, hace que la felicidad sea posible a pesar de esos momentos. Es la única victoria que podemos obtener en este mundo cuando ya hemos hecho todo lo posible por evitar el dolor y no lo hemos conseguido. Y hay otra: ponernos del lado de aquellos que sufren, especialmente de los más débiles, de los inocentes. La solidaridad y el amor son la bofetada más grande que podemos dar al dolor y a la muerte.

Desde la fe, además, siempre nos queda la esperanza: después del invierno siempre viene la primavera, después de todo viernes santo siempre hay un domingo de resurrección. El dolor y la muerte no han de tener la última palabra.

¡FELIZ PASCUA!

No hay comentarios:

VISITES / VISITAS des de 19/06/2007