martes, 23 de abril de 2013

SANT JORDI / SAN JORGE 2013. Dmp103.


Sant Jordi va existir de debò, tot i que no en sabem gaire. Sembla ser que va viure al segle III i va morir màrtir, pel fet de ser cristià, en alguna de les persecucions que l’Imperi Romà feia contra els cristians. El seu sepulcre estaria a Terra Santa, però va desaparèixer quan els llocs sants van ser conquerits pels musulmans. Potser per això, a l’època de les croades va sorgir la llegenda de Sant Jordi i tota la seva lluita contra el drac, que no és sinó la lluita contra el mal.

El mal existeix. Ho veiem cada dia. Ho hem vist recentment de manera cridanera en els atemptats a la ciutat de Boston. Què n’és de fàcil fer el mal! Quant de dolor es pot causar amb el simple fet de deixar una motxilla en mig d’una gentada. Si es vol fer mal, és fàcil fer-lo.

La història de la humanitat pot ser vista com la lluita del bé contra el mal (o del mal contra el bé, que tant se val). El drac existeix. Cadascú ha de decidir si vol posar-se del seu costat o si, imitant Sant Jordi, vol derrotar-lo.

Per ser un cavaller actualment ja no calen cavalls, n’hi ha prou amb passar pel món fent el bé.

BONA DIADA DE SANT JORDI!!!

*******************************************************

San Jorge existió de verdad, aunque no sabemos mucho de él. Parece ser que vivió en el siglo III y que murió mártir, por el hecho de ser cristiano, en alguna de las persecuciones que el Imperio Romano hacía contra los cristianos. Su sepulcro estaría en Tierra Santa pero desapareció cuando los santos lugares fueron conquistados por los musulmanes. Quizá por eso, en la época de las cruzadas surgió la leyenda de San Jorge y su lucha contra el dragón, que no es sino la lucha contra el mal.

El mal existe. Lo vemos cada día. Lo hemos visto recientemente de manera llamativa en los atentados en la ciudad de Boston. ¡Qué fácil es hacer el mal! Cuánto dolor se pude causar con el simple hecho de dejar una mochila en medio del gentío. Si se quiere hacer mal, es fácil hacerlo.

La historia de la humanidad puede ser vista como la lucha del bien contra el mal (o del mal contra el bien, que da lo  mismo). El dragón existe. Cada uno tiene que decidir si quiere ponerse de su lado o si, imitando a San Jorge, quiere derrotarlo.

Para ser un caballero actualmente ya no hacen falta los caballos, es suficiente con pasar por el mundo haciendo el bien.

¡FELIZ DÍA DE SAN JORGE!

1 comentario:

Anónimo dijo...

Tus reflexiones y escritos nos ayudan a pensar. Merece la pena pararse unos minutos y leer y asimilar todo lo que transmites con tu narrativa. Te felicito.

VISITES / VISITAS des de 19/06/2007