domingo, 10 de noviembre de 2013

EL FIN NO JUSTIFICA LOS MEDIOS. Dmp124.

Aquest cap de setmana, conec amb estupor la notícia que cada cop hi ha més pares i mares divorciats que, per tal de recuperar la custòdia del seu fill, decideixin contractar algú perquè el segresti. Em sembla increïble que algú pugui fer passar el seu propi fill per aquest tràngol i penso que sí, que potser sí que l’amor és cec, perquè cal estar cec per recórrer a la feina d’uns sicaris, per recórrer a la violència, per recuperar l’estima o la presència del teu fill.

I recordo un principi bàsic en ètica, però cada cop més oblidat: “El fi no justifica els mitjans”. Que la teva intenció sigui bona, que allò que vols aconseguir sigui bo, no significa que ho puguis tenir a qualsevol preu, de qualsevol manera.

Posar excepcions a aquest principi és molt delicat, perquè cadascú posarà la seva pròpia creient que té raó, que té motius suficients... Però a d’altres els pot semblar una insensatesa, com a mi m’ho sembla el fet de segrestar el propi fill.

Una bona intenció, un bon fi, no converteix en bones les accions dolentes.

**************************************************
Este fin de semana he conocido, con estupor, la noticia de que cada vez hay más padres y madres divorciados que, por tal de recuperar la custodia de su hijo, deciden contratar a alguien para que lo secuestre. Me parece increíble que alguien pueda hacer pasar a su propio hijo por este trago y pienso que sí, que quizá sí que el amor es ciego, porque hay que estar ciego para recurrir al trabajo de unos sicarios, para recurrir a la violencia para recuperar el cariño o la presencia de tu hijo.

Y recuerdo un principio básico en ética, aunque cada vez más olvidado: “El fin no justifica los medios”. Que tu intención sea buena, que lo que quieres conseguir sea bueno, no significa que lo puedas tener a cualquier precio, de cualquier manera.

Poner excepciones a este principio es muy delicado, porque cada uno pondrá la suya propia creyendo que tiene razón, que tiene motivos suficientes. Pero a otros les puede parecer una insensatez, como a mí me lo parece el hecho de secuestrar un hijo.

Una buena intención, un buen fin, no convierte en buenas las malas acciones.

No hay comentarios:

VISITES / VISITAS des de 19/06/2007